Quan les matemàtiques desperten vocacions

L’alumna de 3r d’ESO Marina Díaz del Bosque ha viscut aquest curs un any intens. Amb uns resultats acadèmics excel·lents, ha tingut l’oportunitat de participar en diferents activitats promogudes des del nostre centre, i que li han permès gaudir de moltes experiències, moltes d’elles relacionades amb les matemàtiques. A partir de la seva vivència, anima la resta de companyes i companys del centre a poder anar un xic més enllà dels continguts curriculars explicats a classe, i gaudir de totes aquestes activitats i d’altres, que l’ajuden a créixer en la seva formació. 

D’entre tots els seus èxits cal destacar la menció honorífica que va rebre per part de la Comissió Cangur (Societat Catalana de Matemàtiques) en la dissetena edició del Concurs de Relats amb l’obra “El misteri de la x”. Tot seguit, la Marina ens deixa per escrit com ha sigut per a ella aquest any:

Aquest curs les matemàtiques han sigut diferents del que havia viscut fins ara. No només en quant al contingut que hem vist a classe, sinó per totes les activitats extres en les quals hem tingut l’oportunitat de participar. Als qui ens agraden les matemàtiques també ens encanta afrontar reptes i problemes, i aquest any hem viscut experiències matemàtiques molt interessants en grup. Un bon exemple és quan vam participar en el concurs de “Problemes a l’esprint“, una competició de resolució de problemes entre instituts, on a més vam quedar segons. A partir d’aquí vam formar un grup d’ampliació on, en parelles, se’ns proposaven reptes i nosaltres els havíem de resoldre. Ha estat molt divertit gaudir de les matemàtiques en grup.

Gràcies a l’empenta que m’ha donat el professor de matemàtiques m’he animat a involucrar-me en propostes que mai hauria intentat si no fos per ell. He escrit un relat matemàtic, “El misteri de la x”, que m’ha portat a tenir una menció  en el concurs de relats matemàtics del Cangur i a guanyar els Jocs Florals escolars. Per això i per haver escrit un pi-relat, que és escriure un petit relat utilitzant les xifres del número pi com a indicador de la quantitat de lletres que té cada paraula, he descobert fantàstiques connexions entre la literatura i les matemàtiques.

“Ola y nube a veces queriendo al pájaro tocar, ven lejos amenazas sigilosas. Débiles tormentas, que de ser, poderosa nube blanca la parará, para ola así proteger las ya heridas criaturas.”

Realment penso que ha estat un any molt productiu per a mi, on he aprofitat pràcticament al 100% les oportunitats que m’han sorgit per aprofundir en les matemàtiques i ampliar els meus coneixements. Però, a banda de tot el que he esmentat, crec que les coses més important que he après aquest curs és a fer-me més preguntes i raonar, unes competències matemàtiques que puc aplicar a qualsevol àmbit. 

Aquest any hem investigat, hem jugat i hem experimentat amb les matemàtiques i tinc la sensació que he millorat molt. El meu interès per les matemàtiques ha augmentat i tot aquest aprenentatge ja el tinc per tota la vida.

Marina Díaz del Bosque (alumna de 3r d’ESO)

Scroll to top