Portes Obertes 2021

Els passats dies 3 i 4 de març a les 18:30 hores vam ser les portes obertes amb una primera part conjunta en streaming i posteriorment una de més personalitzada per resoldre dubtes en videotrucada. Us deixem el vídeo emès de la 1a part:

Streaming Portes Obertes 2021

Us deixem la presentació i també el vídeo del dia a dia de l’institut emès a la jornada

Portes-obertes-2021

Preguntes freqüents

A partir de les vostres preguntes hem elaborat aquest apartat.

Els matins de 8:00 a 14:30. Dimarts i dijous hi ha classe a la tarda de 14:45 a 16:30. Aquests 2 dies que tenen classe a la tarda, les classes de matí acaben a les 13:30. En situació de pandèmia, l’horari dels matins es pot modificar lleugerament.

L’alumnat fa 30 hores setmanals de classe. A 1r i 2n d’ESO realitzen un projecte trimestral dedicant-hi 7 hores setmanals. Les altres 20 hores setmanals es dediquen a matèries, 2 hores a càpsules (optatives) i 1 a tutoria.

Els projectes són interdisciplinaris, potencien l’aprenentatge competencial i són proposats per l’alumnat. En fan tres al llarg del curs.

Els 3 grups classe són heterogenis (en situació de pandèmia en fem 4, també heterogenis).

En situació de normalitat, els grups es barregen contínuament tant a projectes com per càpsules (optatives). No organitzem els grups per nivells en cap cas.

Es potencia el treball en equip per facilitar l’aprenentatge entre iguals; quan convé s’organitzen rols en funció de les tasques. Entenem que per una participació responsable al grup cal una feina individual.

Oferim l’anglès com a primera llengua. A 1r d’ESO fan un tastet de francès, que poden triar com a primera llengua a partir de 2n d’ESO o com a segona llengua en el lloc de les optatives (càpsules).

L’alumnat fa 6 matèries optatives al llarg del curs, que anomenem càpsules. Cada càpsula dura mig trimestre per tal que l’alumnat pugui fer un tastet i anar descobrint què és allò que més li agrada. Alguns exemples són: Barcelona a vista d’ocell, EmocionART, Jocs matemàtics, Vull més verd,

ImproVersem: de la Glosa al Rap…

L’avaluació és contínua, s’avaluen les competències bàsiques de les matèries i les transversals de l’etapa, així com els continguts.

Es comparteixen amb l’alumnat els criteris d’avaluació i es manté un feedback continu per assolir sempre uns objectius de millora.

Es lliuren tres butlletins d’avaluació al llarg del curs.

Les unitats didàctiques que es treballen a l’aula contemplen activitats d’avaluació diverses, algunes d’elles poden ser “exàmens”.

La programació de les matèries, dels projectes interdisciplinaris i de les optatives contemplen activitats fora del centre, en entorns propers, sortides i visites. A 1r d’ESO es fa una sortida de dos dies al primer trimestre (en el marc del projecte d’acollida) i a 2n d’ESO es va dos dies a la neu (en el marc d’educació física). La intenció és poder fer una sortida amb pernoctació cada curs.

Atenem la diversitat dins l’aula. En una hora setmanal de cada matèria hi ha la figura de la codocent, dues professores a l’aula. En situació de pandèmia, fem un grup classe més a cada nivell i les hores de codocència queden molt reduïdes, però també hi ha menys alumnat a l’aula.

A cada nivell hi ha la figura de la psicopedagoga que juntament amb les tutores dissenya els Plans Individuals per atendre l’alumnat amb necessitats educatives especials i qui ho necessiti (TDAH, altes capacitats, dislèxia, TEL, discalcúlia…). La psicopedagoga també coordina els suports del centre i de fora del centre quan cal.

Tot el professorat fa el seguiment i l’acompanyament de tutoria d’uns dotze alumnes. Això permet que la relació amb famílies i alumnat sigui més propera i fluida.

Sí, dins el Pla d’Acció Tutorial hi ha programats un seguit de temes en funció de l’edat i de les necessitats del grup. Aquests temes es treballen a l’hora setmanal de tutoria, amb les tutores o amb altres, com la infermera referent que tenim al centre, el coordinador del Punt JIP, tallers externs…

No, l’espai de pati no permet jocs amb pilotes “dures”. Sí que poden jugar a ping-pong, a vòlei, saltar a corda…

  • Escoles més sostenibles
  • Fabricació digital
  • Tot Dansa
  • AraArt (Poble9 Rocks)
  • Òpera participativa “El monstre al laberint”
  • Escoles per la igualtat i la diversitat

Fins ara l’educació física es fa a les instal·lacions de la Mar Bella i es compacten les dues hores setmanals per minimitzar l’impacte del trasllat. És un entorn immillorable per practicar l’esport.

El curs passat anàvem a iniciar el nostre primer intercanvi amb una escola de Bèlgica, però malauradament la pandèmia no ho va permetre. La intenció de l’Institut és poder fer intercanvis tant en francès  com en anglès al llarg de l’etapa de l’ESO, ja que ho considerem una part important en l’aprenentatge dels idiomes.

Fins ara no. Estem treballant per oferir matèries de modalitat o optatives en anglès perquè l’alumnat pugui triar.

L’institut té un laboratori equipat per a pràctiques de biologia, geologia, física i química. L’alumnat hi va setmanalment en grups reduïts. Es treballa el mètode científic en el plantejament de les unitats didàctiques de l’àmbit científic i es realitzen projectes de recerca en funció del nivell.

L’institut està dissenyat per a tres línies d’ESO i dues de batxillerat. L’oferta de batxillerat serà les dues modalitats: Ciències i tecnologia, Humanitats i ciències socials. Dintre d’aquestes modalitats s’oferiran diferents itineraris per respondre a les expectatives del nostre alumnat.

L’institut té unes instal·lacions molt bones, aules grans amb llum i preparades tecnològicament per acollir el nostre alumnat. El creixement del centre ens permetrà tenir 3 línies a l’ESO i dues a batxillerat.

La ubicació no canviarà, almenys fins a mitjà termini. Per tant l’alumnat que comenci ara la seva escolarització a 1r ESO acabarà en el mateix edifici.

Sí, l’AFA proposa un conjunt d’activitats extraescolars en funció de la demanda de l’alumnat  i de les famílies. També tenim un conveni amb les diferents AFA’s del barri per compartir les activitats esportives dels diferents instituts. Amb la pandèmia només s’ha pogut mantenir l’anglès en línia.

Si, l’empresa Com a casa proporciona el càtering i el monitoratge. Actualment cada alumne paga 6,33 € per aquest servei. Us deixem la presentació dels seus serveis i l’enllaç al web:

Presentació dels serveis menjador

https://comacasamenjadors.cat

L’Institut ofereix 90 places a primer d’ESO. A la resta de cursos en principi no hi ha places, tot i que degut a les repeticions o canvis d’instituts es poden generar algunes vacants.

El procediment de la preinscripció, les dates i horaris de secretaria es penjaran al web tan bon punt surtin publicats.

El centre té 12 escoles adscrites. Els dos cursos anteriors s’han omplert les 90 places en primera opció, el darrer curs amb el 90% d’alumnat d’escoles adscrites i un 10% d’escoles no adscrites; 6 alumnes no adscrits es van quedar sense plaça.

Estructura d’estudis de l’ESO

Perquè us feu una idea dels estudis que s’oferten a l’institut us deixem les infografies que sintetitzen la informació més important de cada curs.

Si voleu saber-ne més, visiteu la informació penjada al web respecte la manera en com aprèn el nostre alumnat, les instal·lacions i els pilars del nostre projecte educatiu.

Scroll to top